sxoleio

Σε διαθεσιμότητα τίθενται από 22 Ιουλίου 2.000 υπάλληλοι εκπαιδευτικοί από 50 ειδικότητες οι οποίες καταργούνται με το πολυνομοσχέδιο καθώς κρίθηκε ότι πρόκειται για ειδικότητες που δεν υπάρχει σκοπιμότητα να παρέχονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Συνολικά, θα «χαθούν» 2.472 θέσεις, εκ των οποίων οι 472 θα μεταταχθούν σε διοικητικές υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας και θα γλιτώσουν τη διαθεσιμότητα.

Αναλυτικά τη λίστα με τις ειδικότητες που καταργούνται και τους εκπαιδευτικούς που χάνουν τη θέση τους:

Ειδικότητα Αριθμός εκπαιδευτικών
ΔΕ01.01 – ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 56
ΔΕ01.02 – ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙΤΕΣ 84
ΔΕ01.04 – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ 21
ΔΕ01.05 – ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ 1
ΔΕ01.08 - ΗΛΕΚΤΡΟΣΥΓΚΟΛΛΗΤΕΣ 4
ΔΕ01.10 - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 34
ΔΕ01.11 - ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΨΥΞΕΩΝ (ΨΥΚΤΙΚΟΙ) 24
ΔΕ01.12 – ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΙ 17
ΔΕ01.13 - ΞΥΛΟΥΡΓΟΙ 2
ΔΕ01.14 - ΚΟΠΤΙΚΗΣ-ΡΑΠΤΙΚΗΣ 5
ΔΕ01.15 - ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 9
ΔΕ01.16 - ΤΕΧΝ. ΑΜΑΞΩΜΑΤΩΝ 4
ΔΕ01.17 - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 35
ΠΕ12.12 - ΜΗΧ. ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 1
ΠΕ14.01 - ΙΑΤΡΟΙ 156
ΠΕ14.02 - ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΙ 103
ΠΕ14.03 - ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ 20
ΠΕ14.06 - ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ 98
ΠΕ17.09 - ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ 6
ΠΕ17.13-  ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 0
ΠΕ18.01 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 80
ΠΕ18.04 - ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 211
ΠΕ18.05-  ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 0
ΠΕ18.07 - ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 144
ΠΕ18.08 - ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 49
ΠΕ18.09 - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 39
ΠΕ18.10 - ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ 388
ΠΕ18.11 - ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ 56
ΠΕ18.20 - ΚΛΩΣΤΟΫΦΑΝΤΟΥΡΓΙΑΣ 19
ΠΕ18.21 - ΡΑΔΙΟΛΟΓΙΑ - ΑΚΤΙΝΟΛΟΓΙΑ 10
ΠΕ18.24 - ΕΡΓΑΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 26
ΠΕ18.25 - ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ 110
ΠΕ18.26 - ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΗΣ 46
ΠΕ18.27 - ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 52
ΠΕ18.29 - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ 2
ΠΕ18.33 - ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ 335
ΠΕ18.37 - ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ 13
ΠΕ18.39 - ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ 4
ΤΕ01.08 - ΧΗΜΙΚΟΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 9
ΤΕ01.10 - ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 15
ΤΕ01.11 - ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ 13
ΤΕ01.12 - ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΗΣ 6
ΤΕ01.14 - ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ 4
ΤΕ01.19 - ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ 84
ΤΕ01.20 - ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ 11
ΤΕ01.25 - ΑΡΓΥΡΟΧΡΥΣΟΧΟΪΑΣ 7
ΤΕ01.26 - ΟΔΟΝΤΟΤΕΧΝΙΚΗΣ 29
ΤΕ01.29 - ΒΟΗΘ. ΙΑΤΡ.ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ 18
ΤΕ01.30 - ΒΟΗΘ.ΠΑΙΔΟΚΟΜΟΙ-ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΙ 19
ΤΕ01.31 - ΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ 3
   
ΣΥΝΟΛΟ 2.472

star

ΠΡΩΤΟΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΦΩΤΗΣ ΣΙΟΥΤΑΡΗΣ

Το να πετυχαίνεις υψηλές βαθμολογίες στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα ιδιαίτερα δύσκολο επίτευγμα. Πόσο μάλλον, για κάποιους μαθητές που οι φιλοδοξίες τους για τον μέλλον ήταν υψηλές.

Οι μαθητές αυτοί, που βαθμολογικά ξεχώρισαν, κινήθηκαν με γνώμονα την πραγματοποίηση του ονείρου τους, αγνοώντας το αβέβαιο επαγγελματικό μέλλον και αψηφώντας την κακή οικονομική, πολιτική και κοινωνική κατάσταση της χώρας. Κατέβαλαν έντονη μελέτη και προσπάθεια, και αναγκάστηκαν να θυσιάσουν πολλά για τον στόχο τους.

Στο δύσκολο δρόμο για την επίτευξη του στόχου αυτού, δεν ήταν μόνοι. Είχαν την αμέριστη υποστήριξη των γονιών τους και την σημαντική αλλά και καταλυτική συμβολή των φροντιστηρίων ΡΟΜΒΟΣ, που ενίσχυσε τις προσπάθειές τους και βοήθησε να επιτύχουν στις φετινές εξετάσεις.

skoutaris ronvos

Ο Φώτης Σιούταρης,από το 5ο Γενικό Λύκειο Γλυφάδας αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα, ενός παιδιού που δούλεψε σκληρά, και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε, μιας και είδε τους κόπους του να αντιστοιχούν σε πάρα πολύ υψηλές βαθμολογίες(Μαθηματικά Κατ.: 100, Φυσική: 98,5 , Φυσική Γεν.: 100, Ανάπτυξη Εφαρμογών:99, Έκθεση:86,5), που τον κατέστησαν “πρώτο” σε ΟΛΗ την Ελλάδα. Με 19.642 μόρια, η “πόρτα” του τμήματος Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, είναι πια ανοιχτή για τον Φώτη.

Σε επικοινωννία μας με τον αριστεύσαντα μαθητή μας δήλωσε εξαιρετικά ικανοποιημένος από την επιτυχία του, που αποδίδει στη συνεπή και οργανωμένη προσπάθεια του, χωρίς υπερβολές, όπως τόνισε, μια μέθοδο που ακολούθησε, όχι μόνο στην τελευταία, αλλά και στις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου. Στόχος του είναι να μπει στο ΕΜΠ. Και θα μπεί!

hlias zervas romvos

Ο Ηλίας Ζέρβας,δεν έχει πια κανένα λόγο να αγχώνεται αφού τα 19.235 μόρια που συγκέντρωσε αποτελούν το εισιτήριο για να μπει σε όποια σχολή επιθυμεί. Οι γονείς του, το 2ο Γενικό Λύκειο Γλυφάδας, καθώς και η “οικογένεια” του ΡΟΜΒΟΥ δεν θα μπορούσαν παρά να είναι υπερήφανοι για τον Ηλία.

belesis romvos

Ο Χρήστος Μπέλεσης, από τους πρώτους του 2ου Γενικού Λυκείου Ηλιούπολης, συγκέντρωσε 18.909 μόρια, και φιλοδοξεί να μπει στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

geroppepa romvoshliadis romvos

Η Μαίρη Γεροπέππα, από το Γενικό Λύκειο Ελληνικού, συγκέντρωσε 18.916 μόρια, ικανά για την Ιατρική της Πάτρας που τόσο επιθυμεί, ενώ ο Πέτρος Ηλιάδης, από το 5ο Γενικό Λύκειο Γλυφάδας με 18.408, μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του ως έναν από τους τυχερούς της Θετικής Κατεύθυνσης, που δεν κατακρημνίστηκαν οι βαθμοί του.

petropoulou romvos

Ακόμη, όσον αφορά αυτούς που ήταν στη Θεωρητική κατεύθυνση, η Λυδία Πετροπούλου, από το 3ο Γενικό Λύκειο Ηλιούπολης, με 18.821, εξασφάλισε το δικαίωμα της επιλογής να διαλέξει όποια σχολή επιθυμεί να εισαχθεί, ενώ ο Ανδρέας Μαραμαθάς, από το Γενικό Λύκειο Καρέα έχοντας 18.350, μπορεί επίσης να διεκδικήσει την εισαγωγή του σε μία πολύ καλή σχολή.

Τέλος, η Αλεξάνδρα Μάγειρα από το ΕΠ.ΑΛ. Ελληνικού, είδε το όνομά της να φιγουράρει στους πρώτους των ΕΠ.ΑΛ. της Ελλάδας, αφού αρίστευσε στις εξετάσεις, συγκεντρώνοντας 1928 μόρια.

book 1 gymnasiou

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι κείμενο, που περιλαμβάνεται στο τετράδιο εργασιών της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α' Γυμνασίου, έχει ως βασικό αφηγηματικό «πυρήνα» τη σχέση της 15χρονης Αλέκας με τον 25χρονο Σάκη.

Το κείμενο αυτό διδάσκεται σε παιδιά ηλικίας 13 ετών, συνομήλικα της Χριστίνας Κρασσά από τα Σπάτα, η υπόθεση της οποίας απασχόλησε την επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες.

Το συγκεκριμένο απόσπασμα από το βιβλίο της Ρούλας Κακλαμανάκη «Γραφές Αθωότητας» εξυπηρετεί σαφώς τους σκοπούς του εγχειριδίου, που είναι να γίνουν αντιληπτές από τους μαθητές οι διαφορές ανάμεσα στο γραπτό και τον προφορικό λόγο.

Ωστόσο, το συγκεκριμένο απόσπασμα, που περιγράφει τη σχέση της 15χρονης Αλέκας με τον 25χρονο Σάκη, ηλεκτρολόγο στο επάγγελμα και πρώτο της έρωτα, προκαλεί συνειρμούς, μετά και την υπόθεση της 13χρονος Χριστίνας με τον 23χρονο Αλβανό...

briefing news

MIT launches MITx

Παράθυρο σ΄ ένα νέο μέλλον στο χώρο της εκπαίδευσης ανοίγουν ελληνικά σχολεία που μετέχουν σε διεθνή διαγωνισμό του ΜΙΤ για τη θαλάσσια ρομποτική.

Μεταξύ αυτών, το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης. Σ

ε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου και με την αρωγή τεχνολόγων εκπαιδευτικών, μια ομάδα μαθητών της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου, διεκδικούν με αξιώσεις την διάκριση.

"Το πρόγραμμα αυτό, που είναι σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδου και το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), αφορά στην κατασκευή υδρορομπότ και έχει ως βάση το μάθημα της τεχνολογίας, αλλά και την πληροφορική και την φυσική", τονίζει στη διαδικτυακή τηλεόραση του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γυμνασιάρχης της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, Νίκος Λινάρδος.

«Το σχολείο μας", προσθέτει, "έχει μια μακρά παράδοση στην υλοποίηση δράσεων που υπερβαίνουν την τυπική διδασκαλία και αποσκοπούν στο να δώσουν στα παιδιά ένα πεδίο δημιουργικότητας και έκφρασης των δεξιοτήτων τους. Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που συμμετέχουμε σε τέτοιες δράσεις. Και φυσικά θα τις συνεχίσουμε".

nipiagogio
 
«Λουκέτο» μπαίνει στην εκπαίδευση με απόφαση που προβλέπει το κλείσιμο δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων. 
 
Σύμφωνα με υπουργική απόφαση συνολικά καταργούνται 121 εκπαιδευτικές δομές, 32 δημοτικά σχολεία και 89 Νηπιαγωγεία. Συγχωνεύονται 27 Δημοτικά και 13 Νηπιαγωγεία ενώ υποβιβάζονται 34 Δημοτικά και 5 Νηπιαγωγεία. 
 
Το πλήγμα είναι μεγάλο κυρίως για τις οικογένειες της περιφέρειας καθώς οι καταργήσεις και οι συγχωνεύσεις θα επιφέρουν ένα επιπλέον πρόβλημα στην οικογένεια. 
 
Όπως λέει στο newpost ο κ. Χαράλαμπος Κόκκινος, Αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος «θα προκληθεί μεγάλη ταλαιπωρία στις οικογένειες ενώ κάποιες θα αναγκαστούν να μεταναστεύσουν στην ίδια τους τη χώρα προκειμένου να εξασφαλίσουν τη βασική εκπαίδευση για τα παιδιά τους». 
 
Την ίδια ώρα τεράστιο πρόβλημα δημιουργείται και στους κόλπους των δασκάλων αφού με την κατάργηση του φορέα αυτόματα καταργείται η οργανική τους θέση και θα πρέπει να αναζητήσουν θέση αλλού και οπουδήποτε στην Ελλάδα. 
 
Αναλυτικά τα σχολεία που καταργούνται ανά νομό είναι: 
 
Δημοτικά 
 
Ξάνθη  1
Ροδόπη 3
Αττική    11
Αιτωλοακαρνανία 1
Ηλεία   1
Καρδίτσα  1
Θεσσαλονίκη   1
Ημαθία    2
Πέλλα       1
Σέρρες      1
Κάλυμνος  1
Λακωνία    2
Εύβοια      1
Ευρυτανία  3
Φθιώτιδα    1
Φωκίδα      1
 
Νηπιαγωγεία
 
Έβρος   1
Ροδόπη  4
Αττική    25
Αιτωλοακαρνανία 4
Γρεβενά   2
Φλώρινα   2
Θεσπρωτία  1
Καρδίτσα     1
Κέρκυρα      2
Θεσσαλονίκη 3
Ημαθία    4
Κιλκίς       2
Πέλλα      10
Σέρρες    12
Ηράκλειο  1
Κάρπαθος  3
Νίσυρος     1
Λακωνία   5
Βοιωτία     3
Εύβοια      2
Φωκίδα    2
 
Δείτε την υπουργική απόφαση εδώ.

panelladikes anartimena apotelesmata

Και ενώ για κάποιους υποψήφιους οι Πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώθηκαν εχθές, αρχίσουν οι εκτιμήσεις για το που θα κυμανθούν οι Βάσεις 2013 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, με βάση τις οποίες θα γίνει και η συμπλήρωση των Μηχανογραφικών

Η πορεία των βάσεων θα επηρεαστεί σαφώς από την κατά 15% αύξηση των θέσεων στα Πανεπιστήμια και την κατά 30% μείωση στα ΤΕΙ, όπως προβλέπει ο νέοςακαδημαϊκός χάρτης μετά τις καταργήσεις τμημάτων ΤΕΙ.

Τόσο τα ίδια τα θέματα, όσο και οι πρώτες διορθώσεις των γραπτών από τους καθηγητές, οδηγούν στα πρώτα συμπεράσματα για το που θα κυμανθούν οι βάσεις 2013.

Μετά τα μαθηματικά γενικής παιδείας (που δημιούργησαν και σοβαρά προβλήματα ανισότητας ανάμεσα σε υποψηφίους διαφορετικών κατευθύνσεων και επιλογών) και τη φυσική κατεύθυνσης, τα θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης δίνουν τη χαριστική βολή στο θεσμό των γενικών εξετάσεων και δίνουν μια καθοδική τάση στις σχολές που επηρεάζονται από αυτά.

Οι βαθμολογητές ήδη  με δυσκολία συναντούν άριστα γραπτά . Όλα δείχνουν ότι η απόδοση της πλειοψηφίας των υποψηφίων θα κυμανθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Γεγονός που προμηνύει μία κάποια πτώση των βάσεων, η οποία βέβαια θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση που θα υπάρξει αλλά και τον αριθμό εισακτέων της κάθε σχολής. Αριθμός που για πρώτη δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.Οπωσδήποτε καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση των βάσεων θα παίξουν οι προτιμήσεις των μαθητών. Πιστεύω ότι στις περιζήτητες σχολές δεν θα υπάρξουν μεγάλες διαφοροποιήσεις.

Η πρώτη εικόνα που φτάνει από τα βαθμολογικά κέντρα φαίνεται να επιβεβαιώνει τις αρχικές εκτιμήσεις για χαμηλή απόδοση των υποψηφίων. Η απόδοση στα μαθήματα όπως Φυσική, Μαθηματικά, Αρχαία, όπου τα θέματα ήταν αυξημένης δυσκολίας δεν είναι καλή. Τόσο στα Αρχαία όσο και στα Μαθηματικά, οι μαθητές αντιμετώπισαν αρκετά αυξημένο επίπεδο δυσκολίας.

Τα φετινά θέματα των μαθηματικών κατεύθυνσης κρίνονται σίγουρα δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.

Οι Οικονομικές σχολές ενδέχεται να σημειώσουν πτώση, βάσει των επιδόσεων των υποψηφίων στα απαιτητικά θέματα των Μαθηματικών.
Για την Ιατρική, παρά τα προβλήματα της Φυσικής και των Μαθηματικών, η Βιολογία αναμένεται να «σπρώξει προς τα πάνω» τις βάσεις. Οι πρώτες εκτιμήσεις δείχνουν ότι οι βάσεις για τις σχολές Ψυχολογίας και Νομικής θα σημειώσουν κατακόρυφη άνοδο, ενώ μικρότερη άνοδο θα σημειώσουν οι βάσεις των ιατρικών σχολών.

Οι παιδαγωγικές σχολές δεν αποτελούν πλέον πόλο έλξης για τους υποψηφίους όπως γίνονταν παλαιότερα λόγω του «παγώματος» προσλήψεων στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία και για το λόγο αυτό δεν αναμένεται άνοδος των βάσεων.

Στο 1ο επιστημονικό πεδίο οι θέσεις θα μειωθούν σε πανεπιστήμια από 15.305 σε 14.000 και ΤΕΙ από 1.666 σε 1.000. Η μείωση θέσεων θα κινήσει τις βάσεις ανοδικά, με πλεονέκτημα για τις περιζήτητες θέσεις να έχουν όσοι επέλεξαν τη Βιολογία Γενικής Παιδείας έναντι Μαθηματικών.

Στο 3ο επιστημονικό πεδίο (επιστήμες υγείας) οι θέσεις θα παραμείνουν στα ίδια επίπεδα. Οι πρώτες εκτιμήσεις για τα θέματα στη Βιολογία Κατεύθυνσης λένε ότι δεν θα υπάρχουν μεγάλες ανατροπές στην κατανομή των επιδόσεων ανά βαθμολογική κλίμακα.

Αυτό σε συνδυασμό με το ότι οι υποψήφιοι πήγαν καλύτερα στη Φυσική θα κινήσουν ανοδικά τις χαμηλές βάσεις ενώ στις Ιατρικές σχολές δεν αναμένεται σημαντική απόκλιση από 18.504 μόρια που απαιτήθηκαν για την χαμηλόβαθμη Ιατρική της Θράκης.

Με το 2ο και 4ο  πεδίο εκτιμάται ότι θα συμβεί με τις βάσεις στο 5ο επιστημονικό πεδίο (οικονομικές σχολές)καθώς οι θέσεις των Πανεπιστημιακών τμημάτων θα αυξηθούν από 4.891 σε 6.500 και των ΤΕΙ θα μειωθούν από 4.632 σε 2.000.

Μαρια Ζ.

mathites

Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνουν ομαλά και στην ώρα τους, διεμήνυσε ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος μετέβη στο Μέγαρο Μαξίμου μετά την απόφαση της ΟΛΜΕ για απεργία εντός των Πανελλαδικών.

Όπως είπε, το δικαίωμα των νέων να διαγωνιστούν σε περιβάλλον ομαλότητας είναι ιερό, προσθέτοντας πως η απόφαση της ΟΛΜΕ δημιουργεί έντονη αναταραχή στην κοινωνική ζωή και οικονομική ζωή του τόπου, αδικαιολόγητη αναστάτωση σε εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες και θέτει σε ομηρεία μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Τόνισε πως η κυβέρνηση οφείλει να διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των Πανελλαδικών.

«Είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε τη γαλήνη και την ηρεμία γονιών και μαθητών, δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με την αγωνία και τον κόπο των νέων ανθρώπων» κατέληξε.

 

ΟΛΜΕ: Έκπτωση του δημοκρατικού πολιτεύματος τυχόν επιστράτευση

Η ΟΛΜΕ νωρίτερα κατέληξε στην απόφαση για 24ωρη απεργία στις 17 Μαΐου, ημέρα έναρξης των εξετάσεων, και για πενθήμερη απεργία από τις 20 του μηνός.

Η απόφαση-πρόταση της ΟΛΜΕ για την πενθήμερη απεργία θα πρέπει να εγκριθεί από τις κατά τόπους ενώσεις των καθηγητών και τη γενική συνέλευση των προέδρων τους στις 15 Μαΐου.

Από τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας φαίνεται πως είναι ορατό το ενδεχόμενο επιστράτευσης των καθηγητών. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, μετά τη συνεδρίαση της ΟΛΜΕ, ο πρόεδρός της Νίκος Παπαχρήστος σημείωσε πως αν η κυβέρνηση προχωρήσει και στην επιστράτευση των εκπαιδευτικών θα έχει σπάσει κάθε ρεκόρ στον τομέα της επιστράτευσης των εργαζομένων.

Αυτό θα είναι κατήφορος και θα είναι έκπτωση του δημοκρατικού πολιτεύματος, πρόσθεσε.

 

ΠΑΣΟΚ: Αδιανόητη απόφαση

Η απόφαση της ΟΛΜΕ είχε ήδη προκαλέσει τις αντιδράσεις των κυβερνητικών εταίρων.

Το ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισε «αδιανόητη» την απόφασή της, καλώντας την να την ανακαλέσει και τονίζοντας ότι οι διεκδικήσεις και τα αιτήματα των καθηγητών μπορούν και επιβάλλεται να τεθούν με άλλους τρόπους ή σε άλλο χρονικό διάστημα.

«Η αδιανόητη απόφαση της ΟΛΜΕ να προκηρύξει απεργία την περίοδο διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων θίγει ευθέως τους μαθητές στην πιο κρίσιμη στιγμή της πορείας τους», σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Το ΠΑΣΟΚ αναφέρει επίσης ότι «η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας καταδικάζει τις πρακτικές αυτές που δεν είναι δυνατόν να γίνουν ανεκ τές από την συντεταγμένη πολιτεία».

Υπογραμμίζει ακόμη πως «σε κάθε περίπτωση οι εξετάσεις πρέπει να πραγματοποιηθούν».

 

ΔΗΜΑΡ: Ακραίες, εκβιαστικές ενέργειες από την ΟΛΜΕ

 Κάλεσμα στην ΟΛΜΕ να επανεξετάσει τη στάση απηύθυνε και η ΔΗΜΑΡ, τονίζοντας πως πρόκειται για «μία επιλογή που πλήττει κατάφορα τους μαθητές και τις οικογένειές τους».

«Η διεκδίκηση αιτημάτων ουδεμία σχέση μπορεί να έχει με ακραίες και εκβιαστικές ενέργειες που βάζουν την κοινωνία απέναντι στο συνδικαλιστικό κίνημα και δεν συμβάλλουν στις προσπάθειες που πρέπει να γίνουν για την ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης», τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση.

«Αυτές τις κρίσιμες ώρες καλούμε την ηγεσία της ΟΛΜΕ να επανεξετάσει τη στάση της και να μην προβεί σε ενέργειες που προσβάλλουν την ίδια την κοινή λογική», συνεχίζει η Δημοκρατική Αριστερά.

Καλεί τέλος και τις δυο πλευρές να εξαντλήσουν τα περιθώρια διαλόγου, προκειμένου να βρεθεί συναινετική λύση στα ζητήματα που έχουν ανακύψει.

 

Περισσότερα Άρθρα...